Alla inlägg den 10 november 2009

Arg

Av Sussi - 10 november 2009 22:54


Jag var så arg inatt att jag inte kunde sova.

Knappt inte kunde sova.

Sov en del, men inte hela tiden.

Vaknade i alla fall tidigt.

För jag var så arg.



Och nog katten, så skulle jag få gå på det där hemska mötet ikväll, alldeles själv, i vanlig ordning, utan support av någon.

Ja, det anmälde sig visserligen en som skulle följa med och stödja mig.

Men nog var jag tvungen att gå själv.

Eller hur.


Kan själv.

Ensam och förbannad är stark.

Här kan ingen klaga över att jag är en klenis.

Nu skall jag bara vara tyst och vänlig och själv på det här mötet, så skall jag visa mänskligheten hur det går.

Själv, alltså.


Lång näsa.

Varför har ingen ringt.

Varför kunde ingen idag.


Jag har sett fel på dag och datum.

Alla andra som skall supporta vet ju att det är imorgon.

Hur blind och veckovill får man bli när man är ¨av banan¨.

Kalendern ligger ouppslagen på skrivbordet.

Det är bara tre saker jag skulle hålla reda på den här veckan.

Den ena är imorgon (fast den skulle ju varit idag).

Och den andra är på torsdag.

Och den tredje var idag på lunchen.


Bäst att åka ner till Torekov efter en sån här våldsam och upptagen vecka.

Och så har jag köpt en ny kalender för 2010.

För då kan det bli hur snoigt som helst.

Alldeles av sig självt.


Men det skadade inte att gå omkring och vara lite förbannad.

Fick bättre driv i steget.







Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards