Direktlänk till inlägg 26 september 2009

I princip framme

Av Sussi - 26 september 2009 22:55


När jag frågade min mamma för väldigt många år sedan om jag fick börja rida, så svarade hon.

-Visst hjärtat. Plötsligt en dag har du växt upp, slutar tycka om hästar och börjar tycka om pojkar.


Idag tog jag ett stort steg mot pojktyckaomvärlden.


Jag körde mina ston med föl till ett annat stall än mitt eget, och lämnade dem där i någon annans vård.

Kanske jag aldrig mer få se min favorit Maika I, hon är ganska gammal, och vad som helst kan hända.

De står i en del av Skåne som jag inte fladdrar förbi, men framförallt kommer jag inte kunna gå ut i stallet därhemma,och prata med dem när det finns en stund över. Vilket jag gjorde ganska ofta, då på den tiden.

Inte heller kommer jag att kunna övertyga fölen om att jag är en oumbärlig människa som man skall var kompis med, liksom alla andra människor, för sin överlevnad.


Vill jag byta tillbaka?


Nej. Arbetsinsatsen var alltid lite för stor. Och crediten för liten.

För att vakna varje morgon vid 06.30, 7 dagar i veckan och lyssna efter ljuden från stallet att allt är väl, slå på radarn kl 8 så att inget händer när hästarna skall gå ut, ha totalkoll på alla som från kl 8 till 16, med en stund lunch, skall ridas och leds förbi mitt kontorsfönster, rida några hästar själv, och sen kl 17 veta att de får mat och mellan 19 o 20 själv gå runt i alla stallar (ca 48 boxar) och kolla att alla mår bra, alla dörrar är stängda, allt fungerar som det ska, för att sen själv äta,sova och sen börja om några timmar senare. Och under natten ha det undermedvetna på span så att jag vaknar om något annorlunda händer, låter konstigt. I 25 år.


Det var det absolut värt.

Helt fantastiskt.


Men nu är det faktiskt slut.


Hoppas de där killarna som mamma talade om är fantastiska.





 
 
Ingegerd

Ingegerd

28 september 2009 22:42

Tänk jag har gjort som du....haft hästar i HELA mitt liv men har lagt av, arbetsinsatsen var för stor som du säger. Nu rider på ridskolan 1 dag i veckan det är perfekt, för va utan hästar, det kan man ju inte va!

http://hovsing.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards