Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Sussi - 31 januari 2010 21:44

Imorgon får jag träffa Waldemar igen.

Vi träffades för första gången för ungefär 2 veckor sedan.


- Hej! sa Waldemar. Jag ser att Du är ny här:


Om jag var ny i det väntrummet var väl en underdrift.

Hur många gånger har jag suttit i ett väntrum på ett sjukhus?


Men sen dess är jag, som om jag vore hemma.


Waldemar och jag!


Hej, hur mår du? Hur går det? Tror du att det kan löna sig att köpa SAAB? Det blir spännande med OS. Det är sällan man hör den där gamla telefonsignalen nuförtiden. Som du kanske förstår har jag ingen mobil. I dag tappade jag käppen på bussen. Vilken skillnad det är på väder och  klimat.

Det börjar Waldemar med varje dag han kliver in i väntrummet.


Och där sitter jag och svarar så gott jag kan.

Hur SAAB kan bli lönsamt!

Vem som kan vinna i OS!

Vart käppen hade tagit vägen i snömodden.

Att det just nu är bara väder, och inte klimat.

Och att jag hade den gamla telefonsignalen på min mobil, och att jag inte har en fast lina.


Då undrar Waldemar hur jag kan hitta mobilen om den inte sitter fast i väggen?

Om jag glömmer bort var jag har lagt den?

Väntar jag tills någon ringer då?


Som tur är så är det alltid min eller Waldemars tur att strålas.

Så vi slipper alltid att slutföra våra mycket tunga spörsmål!

Vi slipper ha svar på allt!


Och sen ses vi inte förrän dagen efter, och då har vi nya tunga frågor att lösa.

Waldemar och jag  





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards