Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Sussi - 17 januari 2010 20:32

Hur trodde jag att jag skulle tycka att det var kul att sitta och vänta på att hamna i grillen (strålas asså)  i en lägenhet i Stockholm.


Att klä på och av hundar för deras fyra promenader per dag. (Snitttemperatur utomhus MINUS 10)


Inte glömma att ta med bajspåsar i handväskan eller i pälsen. Hur kul är det att bära svarta små plastpåsar i alla snygga och osnygga ytterkläder jag har. Och i alla handväskor. Okul.


Inte glömma mobil (lätt hänt) bilnycklar ( svårare) våningsnycklar med garageportsöppnare (omöjligt borde vara, men livrädd att slänga igen dörren och de ligger på insidan!)


Att inte laga mat sen i oktober. Jag älskar att laga mat. Jag har lagat mat varenda dag i nästan hela mitt vuxna liv. Och nu har jag inte kännt att det har varit möjligt se nedan.


Gardinerna i våningen har i princip inte dragits upp alls. Jag är inte säker på att det har varit bra. Har en diskussion med BRF där de anser att man inte bör bo i lägenheten. Det är en gammal bostad, som var kontor några år. Och nu har jag gjort den med stadsbyggnadskontorets godkännande till bostad igen. Men det tycker inte maffian i BRF:en där jag bor.


Tajmat tiderna i tvättstugan. Ovant, men ganska Ok om det inte händer något akut! Samma känsla att nån i maffian skall komma och gnälla. Inte bo - Inte tvätta!! Lukta illa??


Åkt och tittat på mitt hus en stund varje förmiddag, och sen åkt därifrån, med en suck.


Inte fått någon tid för strålningen av sjukhuset, och när jag fick den, så ändrades den hela tiden.


Men nu skall den förhoppningsvis börja nästa vecka.


Så idag åkte jag till mitt hus i Torekov.


I LOVE IT.


Stekt mat så det har stått härliga till.

Slängt ut hundar oklädda i snön ungefär hundra gånger sen jag kom vid 2 tiden.

Alla är lika lyckliga!!

Tvätttat lakanen som jag skall ha med mig till Björnstorp.


Och så är jag i marknivå. Rotad.

Kan titta ut.

Får luft.

Möttes av en bedårande rödhake som hälsade mig välkommen.

Grannarna kommer över, de har saknat mig, och varit oroliga för min hälsa!!

Tyckte synd om mig att jag inte varit här under jul/nyår.

Och snart skall jag gå och lägga mig.

På min nya dunmadrass.

Och ska inte dra ner en gardin!! Varken insyn.

Så får jag vakna med ljus i ögonen.


Alltså,

Hur tänkte jag?


Nu stannar jag på gräsrotsnivå.

Sagt upp min parkeringsplats i Fältöversten.

Slängt bajspåsarna.

Stämt BRF.

Fort Knox är färdigt när jag kommer tillbaka till Stockholm.

I slutet på februari, som tidigast.


Så tänker jag.





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards