Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Sussi - 18 januari 2010 22:45

Jag är till 99,9 % en oerhört sorterad person.

Kontrollfreak kan nog en del tycka.

Ja, kan nästan ha svårt att lita på att andra gör det rätt.

Skriver mina berömda listor över allt.

Vet hur jag vill ha det.

Med det mesta.

Kan se väldigt rörigt ut om man kommer utifrån.

Fråga bara. Jag vet var allt är.

Kan berätta nästan allt som jag tar med mig.

Packar med bra koll.

Igår kväll packade jag upp allt jag hade med mig.


Århundradets glöm!!!!!!!!!!!  


Jag hade med största noggranhet valt ut smokingklänning, skjortor, kavajer, kjolar, långbyxor, etc etc och hängt in dem i tre resegarderober på min klädställning.


Vaknade tidigt igår, och tassade ut ur fastigheten på Skeppargatan för att inte väcka mina grannar.

Bar väskor, påsar, hundgrejor. Till och med den förb-nnade jul azalean fick åka med för att jag inte hade mage att slänga detta törstiga odjur som lever i min närhet.


Far ut till Fort Knox på Lidingö, där hundar rastas.

Ritningar överlämnas på tvättstugor och annat viktigt.


Hela vägen känner jag att jag har glömt något viktigt.

En stark känsla som jag  -kontrollfreaken-  sällan brukar känna fel.

Men kan inte komma på vad.

Och konstaterar,

- Äh, strunt i det. Jag skall bara till Skåne.

Det går alltid att ordna om jag glömt något.  


Börja packa upp igår kväll.

V ilket skämt.

Vilket skratt jag fick!!


Jag har ju glömt allt som hängde på klädställningen.

Typ allt som inte är underbyxor, strumpor och pyjamas.

Nån tröja har jag förståss med mig.


Är det inte underbart.

Jag skall vara här i flera veckor, och har bara trasiga sommarjeans, tröjor och ett glatt humör här i Torekov.


Det gör ju faktiskt ingenting.

Men vet ni någon som skall till Skåne så skickar jag gärna med min garderob.

Den väger kanske inte 20kg.


Och det vore roligt att slippa gå i bikini istället för min nya smokingklänning på Magdas stora fest.

Bara bikini alltså.  

Åh nått annat somrigt som jag kan ha här i Torekov.

Badrock, solparasoll och flip flops.


Eller mina gråa plyschmysdress.

Men med tillräckligt höga klackar (som jag har med mig)

Knäppa upp överdelen för mycket, med en glittrig balconett BH (som jag har med mig)

Och allt glitter i smyckeskrinet (som jag har med mig)

Kanske jag kan övertyga alla på landetboende att det är senaste mode på smokingfesterna i Stockholm.

Om man är sorterad!!!!


Imorgon tänkte jag inte klä på mig alls.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards