Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Sussi - 3 januari 2010 23:58

Jag tycker att det är väldigt kallt just nu.

Jag har alla kläder på mig som finns att sätta på.

Det innebär att jag knappt kan böja mig ner, för långkalsonger, fleccefodrade byxor, dunjackor, tröjor, mössor, vantar är i vägen.

Jag kan absolut inte knäa.

Då spricker allt.

Min häst fryser bara han ser mig, för han vet att jag kommer att ta av honom bägge täckena, och han står täcklös i flera sekunder innan ridtäcket slängs på. Då skall man tänka på att hästar slutar svettas vid 4 grader varmt.

Hundarna går sällan på 4 tassar, utan skuttar omkring ömsom  på några fram eller bak, för det är så kallt i snön.

Varför är det på detta viset?

Jag det kan hända sig att jag upprepar mig.

Men f-n ta Al Gore.

Han ville bara hamna i rampljuset.

(OK OK det är nog inte så, men man undrar dagar som denna)

Att isbjörnarna är på väg söderut förstår jag.

Här skulle de trivas som fisken i vattnet.

I kylan.


Så nu tänker jag dra.

Så snart som möjligt.

Så varmt som möjligt.

Så att jag blir svettig.

Så jag blir brun.


Åh jag räknar inte med att Malmö Almänna Sjukhus är något att dra till.

Även om jag blir brun där.

Eller bränd.

På Tutten i alla fall.


Nä.

När allt är över och jag har fått tillbaka almenackan.

Då drar jag.

Och blir brun.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards