Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Sussi - 28 juni 2009 00:03


Nu tar jag mina blanketter med utbetalningskort med postgirot.

Skriver in belopp, mottagarens postgironummer och fakturanumret.

Har de inget postgiro kan jag alltid skriva namn och adress.

De stackare som har bankgiro för jag göra på banken imorgon.

Skriver samtidigt en extra blankett med alla utbetalningar som skall göras.

Skriver ut summan på en påskriven och streckad cheque så att den bara kan gå in på kontot.

Lägger allt i ett brunt kuvert som bara går till postgirot, vars klister smakar äckligt, och skriver mitt postgironummer på kuvertet, och gör ett kryss om markerar att det är en cheque i kuvertet.

Får efter en vecka med posten en maskinskriven lista på allt som blivit betalt.

Och några postgiro blanketter som varit felskrivna, som jag får försöka skicka in igen.

De som inte fungerar får jag göra på posten.


Det här känns som en evighet sedan.


Hur många år sen var det?


Men räkningarna är lika många, kanske fler.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards