Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Sussi - 14 juni 2009 22:01


Hur skoj är det på en skala?


Då SKA man ha sovmorgon.

När vaknar man absolut klockrent kl 07.00?

På en söndag.

För att göra allt rätt, äter man då frukost i sängen.

Sen slåss man med kaffefläckar och brödsmulor i sängen tills man bytt lakan några kliiga nätter senare.

Tidningen hämtas och läses otroligt noggrant.

Även bilannonser läses igenom med lupp. Inte för att jag behöver någon, men annars går det ju för fort.


Vad gör man sen resten av dagen?

Vilar.

För att kroppen vid 16 tiden skall hoppa omkring som en mexikansk böna, för att man ingenting har gjort.


Det är urtråkigt på TV. Hela dagen och hela kvällen.

Den enda dagen som alla borde ha tid och lust att titta.

Men ack nej.

Borde prata med någon om det. Typ Eva H. För det är väl åndå hon som har hand om det.


Så nu när klockan är 10 så rusar jag i säng, så att jag kan somna snart, för snart är det måndag.

För jag har massor att göra.

Egentligen har jag inte tid med söndagar.

Överhuvudtaget just nu.


Kan man inte spara dem till sen?


Hej!

År 2012 då har vi ändrat veckans dagar.

Det är bara söndagar då.

Hela året.

Hej då.



Av Sussi - 14 juni 2009 00:02


Jag har ännu en gång förflyttat mig inom Sverige.

Det är väl det enda jag har gjort det senaste året.

Flaxat runt.

Plötsligt förstår jag de riktiga globetrottarna, de har inte en garderob.

De har ett packrum.

Helt sickt.


På planet satt jag och Skumpa bredvid marknadschefen på Turkish Airlines.

Vi talade mycket flyg.

Bla om Air France olyckan.

Han talade om för mig att vissa moln kan regna uppåt, och där uppe är det så himla kallt, så det kan bli en hagelstorm som rusar uppåt.

Ännu ett input i min hjärna, för avdelning för värdelöst vetande, som fyller de flesta tomrummen däruppe.


Men framförallt, satt jag bredvid Zlatan.

Mon Dieu vad han är lång.

Vilken kropp.

Har han verkligen bara två barn???

Och världens största fötter. Med dom kan det väl inte vara så himla svårt att sparka iväg en fotboll både hit och dit.

Skitsnygga jeans.

Ett underbart leende.


å snygg.

Så himla snygg.

Snyggast på planet.

Och det var ändå fullt.


Tänk att vara en av världens bästa fotbollsstjärnor.

å snygg.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards