Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Sussi - 18 juni 2009 23:07


Idag har jag fått så kallat bakelitöra.


Har suttit i bilen hela dagen, för att hämta Nanny i Ronneby och sen köra till Torekov. Det tar minst 5 timmar.

Det har varit utmärkt att under resan sitta i telefon och ordna, dona, anse, dividera, tycka, bestämma.


Bästa var det sista samtalet idag.


Men innan dess, så lovade advokaten läsa och gå igenom kontrakt och bistå mig med allt angående försäljningen.


Anders tar hand om alla hästarna utom Oscar som skall med till Stockholm. Och så ettårshingsten. Han får leka med de andra hingstarna, och busa med dem.


Rikard J. kommer och värderar alla möbler och antikviteter. Vilka som skall behållas och vilka som skall säljas.


Teo får som sommarjobb att hjälpa mig och packa och sortera.


Mäklar Ulrika lovade mig att...........................skulle bli så som jag ville. Det tog ungefärr 5 samtal idag. Och så talade hon om för mig att det tar ca 2 veckor innan allt är klart.  Och innan allt är klart kan jag inte börja packa och då har jag bara 4 veckor kvar innan flytt. Halleluja!!


Kronofogden kommer att skicka ut en hyresgäst i Stockholm så att jag har den våningen som förråd för alla mina saker tills jag vet var jag skall bo.


Hann inte avboka min häst som skulle med till Torekov, men får göra det imorgon.


Storebror tyckte att jag skulle försöka köpa huset med det ofrivilliga vattenfallet genom grunden. Bra läge och ett tufft hus. För tillfället en ekonomisk fråga. - Har du ringt ägaren?


Bokade in Butlerservice. Skall ha stor avskedsbuffe för alla människor som hjälpt mig under årens lopp, om söndag ca 3 veckor. 


Länsstyrelsen förklarade vad jag skulle göra med mitt tillstånd med djurhållning och vad de nya ägarna skulle göra. Paragraf 16 om nu någon undrar. Och tillståndet är personligt.


Mårten jägare ringde och undrade vad han skulle göra med hjorten som just blev påkörd och låg på min mark, och jag bad honom bara ta hand om den. Ville inte ha nytt hjortkött i frysen just nu!


Pratade med arrendatorn som har tjuren Urban hos mig, så vi skulle skriva alla kontrakt klara så att vi kunde lösa pengar etc, så att pappren kunde bifogas kontraktet.


Mäklaren ringde igen.


Pratade med den nya ägaren, Lolou som har köpt ena våningen på Skeppargatan. Hon berättade att hon just hade skickat in kontraktet till föreningen för deras godkännande. 


Sen ungefär 10 samtal med kompisar som undrade och gratulerade till min försäljning, men alla tyckte det var trist att jag skall flytta. TACK SNÄLLA!


Och så till sist ringde Minna.

Det är hon som skall gå runt i mina cirklar efter den 1 augusti.

Det är hon och hennes pappa som har köpt min gård.

Hon var så glad sa hon, att de hade fått möjligheten att köpa denna fantastiska gård, som jag hade skapat.

Att hon med glädje skulle förvalta allt efter bästa förmåga.


Minna var så glad så jag började gråta.

Glädjetårar för att jag är så tacksam över att min gård kommer i så goda händer.

Det var bäst på hela dagen.








Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards