Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Sussi - 5 juni 2009 22:37


Jag fattar inte hur det skall gå till.

Att ha grannar nära inpå sig hela tiden.


Jag har märkligt nog levt utan insyn hela mitt liv.

Till jag köpte huset i Torekov.


Där har jag en granne som har sin gamla mamma, tyvärr inte tillräckligt gammal, som ställer sin gamla fula bil under de perioder hon bor här, på min tomt. Utanför staketet än så länge.

Samme granne har en bror som parkerar sin bil utanför mitt garage så jag inte kommer ut.

Samme granne har en hustru, som när hon backar ut från tomten, välter och knäcker min brevlåda med bakre stötfångaren.

Samme granne har söner som spelar fotboll, och de är inte några Henke/Zlatan på andra sidan gatan, så det är ren tur att mina fönster inte har gått sönder.

Fast bollen har träffat.

Samme granne tillbringar varje nyår här, och överaskar alla med att smälla av miljarder med raketer redan den 28:e! Surprise! Vad kul med fel dag!

De exploderar på mitt hus.


Ska jag ringa Robert Aschberger om Grannfejden redan innan den har brutit ut?


Hej Robert!

Jag har nu bitit ihop i 5 år men snart brister det.

Jag har en väldigt lång startsträcka innan jag blir arg.

Men när jag blir det så bryter helvetet löst.

Fram till nu har jag kunnat åka hem till gården och lugna ner mig, men den säljs snart, så då kommer jag inte få ett andningshål.

Kan du komma hit och be idioten fatta att han inte äger Torekov även om han önskade det, i sin våtaste dröm?


Eller skall jag bara som vanligt, punka däcken, sticka hål på fotbollarna, cementera fast en stor j-la brevlåda, ha brandkåren online den 28:e, och lyssna på hans dravel om världsekonmin, vilket vrak till hus jag äger, och hur fantastisk han är?

Och att han är snygg och vältränad!!


En sån granne framkallar bara det bästa i mig.


Tycker ni att jag skall bo i lägenhet, våning, radhus eller villa med stor tomt utan insyn och grannar i Stockholm?


Skicka in svaren.

Rätt svar ger en heldag med mina grannar på deras studsmatta nära deras fotbollsmål, som de har på sin myrtomt.

Myrtomt är vedertagen benämning på storlek, det får bara plats en myra på den, sen är det fullt!


Men jag är snäll, jag säger så lite som möjligt, men ibland blir TOKIG!


Famförallt tycker jag det är toppen med alla dom andra grannarna.

De rakt fram är underbara och vi träffas hela året.

De till vänster har bästa takterassen, underbart gott vin och många kloka åsikter.

De till höger är hellattjo och bjuder på middagar, heja rop och hundgodis.

Och gatan nedanför är som ett enda långt cocktailparty.


Jag är också granne.





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards