Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Sussi - 27 juni 2009 21:54


Vad hände


med alla heltäckande mattor?

med alla tryckkokare?

med den där glasformen i frostat glas till Florapaketet?

med den där metallremsan som hängde under bilen för att man skulle må mindre illa?

med alla askkoppar?

med alla manthovaniskor?

med alla korsetter i elastan som även var strumphållare?

med moulinexkvarnen som var handdriven och som ¨passerade¨ grönsakerna till soppan?

med alla smörkulerullare, i trä, med räfflor?

med alla mjölkflaskor?

med alla rullskridskor som hade 4 hjul på varje fot?

med alla grammofonspelare?

med alla bilhjälmar och handskar med hål och bara halva fingrar?

med den där snurren som gjorde att man kunde hänga upp och drapera gardiner vid fönstren så att det såg ut som 1700 tal, enligt reklamen?


Det kan finnas i min källare och på min loge.

Har någon saknat något, så kontakta mig bara.

Jag skall börja röja snart, och då dyker det nog upp.


Tillsammans med 4 videokameror från storlek resväska till mini, med alla olika storlekar på band och batterier.


Varför tröttnade vi?

På allt som var så dyrt och viktigt just då.


Vad är viktigast just nu?





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards