Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Ojda

Av Sussi - 11 oktober 2009 01:07


Ja, nu skall jag börja berätta vad som har hänt.


Jag har varit flera gånger på Helsingborgs lasarett, för att kontrollera mitt vänstra bröst.

I torsdags fick jag besked.

Jag har bröstcancer.

För många en katastrof.

För mig en fartbula på livets väg.

Jag får sakta ner ett tag.

Ta tag i min hälsa.

Fixa det som skall ordnas, enligt läkarnas ordinationer.

Tänka till.

Och sen kommer livet förhoppningsvis gå vidare.


Om det inte gör det.

Då tar jag hand om det då.


Vad händer nu?

Jo jag skall opereras den 28 oktober.

Operationen kommer att ske på Helsingborgs lasarett.


Tumören är inte större än 13-15 mm och jag har döpt den till Pricken.

Det är inte normalt att släpa omkring på något i sitt bröst, som jag troligtvis har gjort under ett års tid, och inte ha ett namn på den, det känns inte riktigt rättvist. Mot Pricken alltså.


Efter operationen kommer jag att vara ¨ledig¨  i ca 3 veckor innan jag kommer att få strålbehandling.

Jag kommer troligtvis att strålas 16 till 24 dagar i sträck, och det kommer att ske i Lund eller Helsingborg.


Efter det, vilket vi då är framme vid jul, nästan, kommer jag att ha ett lite mindre vänster bröst, och ett lika stort höger bröst som vanligt.

Hur lång tid det tar innan jag blir friskförklarad, vet jag inte idag.

Men det kommer.


Det är större risk att dö av att köra bilen till sjukhuset till operationen än att dö av den.

Så känner jag. Och det är det statistiskt bevisat.


De som vill hänga med mig i detta, fattar kanske att jag inte kommer hinna prata med ER alla, även om jag tycker massor om Er.

Jag orkar inte diskutera med Er hur jag skall vara, göra, handla. Utan jag gör som jag vill.

Det måste ni acceptera.


Så ring mig gärna.

Svarar jag inte är det för att jag inte kan, orkar eller vill.


Jag pratar gärna med Er alla, jag kommer att behöva Er under den här resan.

Annars kommer jag att berätta ALLT här på bloggen.

Att den heter ojda var inte med någon mening från början, men blir ett bättre och bättre namn.


Just nu är jag bara väldigt trött i hela kroppen. Inte sömnig utan bara slut. Det kan man tydligen vara. Och det kommer jag troligtvis vara hela den här hösten. Tills all behandling är över. Och lite till.

Så om jag är oartig och struntar i saker så beror det inte på ovilja.

Utan för att jag bara inte ¨tyar¨.


Åker till Portugal på fredag för att vila upp mig innan allt drar igång.


Återkommer varje dag jag kan och berättar vad som händer.


You better fasten your seatbelts, it's going to be a bumpy flight.


 
 
Helene & Ulf

Helene & Ulf

12 oktober 2009 18:29

Vi tänker på dig :)
Kram

http://www.ghali.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards