Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Sussi - 27 januari 2011 08:16

Jag undrar om det någon gång går ihopsig nere i tvättstugan?

Jag undrar om det någonsin är färdig tvättat därnere. Om man står och tittar in och konstaterar att:


- Nu är allt rent!!

 

Men då måste man ju stå där och glo helt utan kläder.

För annars kommer det ju att fyllas på i tvättkorgen, med en dåres envishet, inom loppet av några timmar.



Varför blir det aldrig färdigt?


Först har vi ovanstående anledning.

Jag har kläder på mig varje dag. Som blir mycket eller lite lortiga.


I min tvätt är det alltid något som inte kan tvättas med något annat.

Det känns oerhört slösaktigt att bara slänga in en pryl i tvättmaskinen.

Så då ligger det där smutsiga där och väntar på antingen ett mirakel, eller att jag har spenderbyxorna på mig, och jag slänger in EN tröja i en tom tvättmaskin.


Men framför allt ligger det lite ojämna antal, av framförallt strumpor.


Kan det vara det som är lösningen på gåtan, om vart en strumpa försvann i tvätten!

Om jag börjar lägga in ojämna antal strumpor, kanske det ploppar upp jämna antal!!

Maskinen kanske tycker synd om singel strumpan, ordnar en date i tid med centrifugen, och ut kommer det ett par?


Match made in the machine!



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards