Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Sussi - 6 januari 2011 11:50

Ok!

Nu gör vi en totalomvändning.

Vi ger upp!

En sk. bicycletas.


Det är enklast att bli inuit.

Det är nämligen lika mycket snö på Lidingö som det är på Grönland.

Där, alltså inte på Lidingö utan på den däringa andra ön, Grönland, där bor det bara inuiter.


Snart är vi inuiter på Lidingö oxå.

Kraka får bli slädhund.

Och Jeepen blir vår Kajak, då jeepen är det enda färdmedlet som tar sig fram i snön.

Hoppas bara vi slipper göra en eskimåsväng på väg in till stan. (En rollover, på bara ett paddeltag)


Men vi har det mysigt i vår igloo.

Så vi stannar här ett bra tag.

Min inuitprins och jag.

Slutar skotta snö.

Lever på späcket.


Och som vi inuiter säger


 Qaukpattauq

 

Eller i enkelhetens namn ¨ses imorgon¨.

Det snöar då också!!

 


 

E

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards