Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Sussi - 9 januari 2011 16:32

Det är många omkring mig som undrar vad jag håller på med.

Inte så där i allmänhet, utan i synnerhet.

- Sussi, hur ser din dag ut?

 

Eller som på sjukhuset förra året,

- Vad arbetar Du med?

 

Vad jag har förstått undrar nog de flesta vad jag pysslar med.
Hur jag får mina dagar att gå.

Det funderas nog även på i vilket fack som man kan sätta mig i.

Har människan en titel, eller är hon bara Mrs. Whatnot?


Jag har kommit på det.


Jag är Disponent.


En ärevördig titel, för en kvinna i mina år.

Har egentligen alltid velat bli minst byrådirektör.

Men nu lyckades jag bli Disponent,  (av lat. disponere, "ordna, fördela").

Vad är det jag ordnar och fördelar?

Vad är det jag disponerar?

Jo!  Min tid.


Jag tillhör dom lyckliga som disponerar min egen tid.

Gör egentligen inte alla det?

  



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards