Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Sussi - 17 januari 2011 08:30

Sa min granne till mig, då på den tiden när jag var lantlolla, och var orolig för mängderna med snö som kom nerrasande ur himlen.

Som fyllde min uppfart, min gårdsplan, mitt liv.

Han hade helt rätt.

Efter två dagar var allt borta.

Men det var då, och i Skåne.


Hia dig tös, det töar snart!


Är det, det mantra alla snöröjningsentrepenörer i Stockholm och Lidingö också går och rabblar hela vinterna?

Är det de jag skall tänka på, när man inte kommer fram på vägarna på Lidingö?

När jag inte kan skotta undan mer snö?


Hia dig!  (Skånska för ta och lugna ner dig, männska) det töar snart (det fattar man ju direkt vad det betyder).


Snacka om att töa.

Det rinner Amazonfloder runt berg o dalar på Lidingö.

Det är sjöar överallt på gator och vägar.

Bara det inte blir iskallt.

Då kan det bli hur halt som helst.


Hia dig tös, det töar snart.


Jamen vad ska jag göra under tiden.

Det kanske inte töar förrän i maj?

Ska jag sitta här o glo?

Eller spänna på mig skridskorna och dra till staan?


Hia dig!


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards