Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Sussi - 3 januari 2011 22:28

 - Åh vad kort tid det har gått.

 - Från närdå?

- Från i somras till nu.

- Räknat av vem då? Vem bestämmer hur lång tid är? Vem bestämmer när det är kort eller långt?  Är ett liv kort? Eller är ett liv oändligt långt?

 

När jag var liten var sommarlovet oändligt.

Nu funderar vi på hur vi skall hinna med allt, på lite semester.

Var sommarlovet längre?

Eller varför var det så långt?

Ser vi vuxna för långt?

Är det därför vi tycker att från sommaren till nu, har det gått en sån kort tid.

Det är ju längre tid än vad ett sommarlov va.

Och det är vi ju överens om att det var oändligt.

När vänder det?

Vid 18? eller kanske vid 22 års ålder. Eller bara när sommarlovet tar slut.


Kan man ha sommarlov när man är vuxen?

När blir man vuxen?

Måste man bli vuxen?


Jag tror att allt beror på..........................






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards