Alla inlägg under november 2010

Av Sussi - 4 november 2010 10:31

Jag har idag seriöst börjat att träna.

ALLA i Stockholm tränar.

Fast jag har förstått att det tränas på olika saker.


Själv har jag idag börjat seriös träning inför julklappsutdelningen.


Hittade en låda (av ungefär 200 ouppackade) här på Lidingö, uppe i min stora garderob.


- Åh va kul!! Tack snälla! Vad kan det vara??

Vem kan det vara ifrån?

 

Började sen att packa upp.

Oj! Där dök tre polotröjor upp. Saknat dom otroligt hela förra snövintern!

5 skärp. Ja, byxorna har ju varit svåra att hålla uppe, så det kanske är bra att ha.

Lite skidoveralls tillbehör. Varför inte.

Och så tre smålådor med krims krams. Sånt som bara tjejer har. Örhängen och annat.


- Åh tack snälla! Just vad jag behövde!


Och sen kan jag fortsätta så i en evighet.

Jag tror att jag har tillräckligt många lådor för att kunna fortsätta träningen till julen 2020.

För varje år som går blir det mer och mer spännande.

Djupet i lådorna kommer att öka.

Hemligheten blir bara större, då glömskan kommer att lägga en dimridå över alla mina saker.


Så nu är jag som alla Stockholmare.

Jag tränar.

Klappträning.


Snart är det jul!






Av Sussi - 3 november 2010 23:45

Jag hoppas ni kommer och hälsar på mig.

På Hinsan asså.

Det är oerhört nära att jag kommer att begå ett mord eller två.

Inom snar framtid.

De två som ligger i farans riktning är min spanska rörmokare, och min ickesvensktalande elektriker.


Mitt hus skulle vara färdigrenoverat för ungefär ett år sedan.

Är det klart?

NÄ!!!!!


Idag mötte jag elektrikern.

Inte rörmokaren. Han har gått in i väggen, eller kanske mera försvunnit ¨down the drain¨.

I vilket fall som helst så har jag inte sett röken av honom sen lång tid tillbaka.


Elektrikern dock, han måste varit här i förra veckan och tänt alla lampor i alla tak.

Konstaterat att de fungerade.

Och sen gått hem för helgen.


Det är ju alltid trevligt att det är någon lampa tänd i sitt hus när man kommer hem från en resa.

Men det kändes som om de drog på full pelle på Oskarshamn 2 för att palla med att leverera ström till alla mina lampor som stog och lös.

Hur länge det varit tända?

Inte vet jag.

Jag har ju bara varit borta i 2 veckor.


Idag har de bytt proppskåpet för andra gången på ett år.

Det som satt från början i huset såg helt ok ut för ett tränat öga.

Men jag hade fel.

Tydligen.

Och på den vägen är det.


Så nu skall här klubbas ihjäl idioter till hantverkare.

Och jag hoppas att Ni alla skickar över matpaket, hälsar på, och skickar små  kort och paket.

Jag och Annika Österberg skall starta hundpensionat där på Hinsan.

Burar och rastgårdar finns.

Och det är ju alltid kul för oss att ha något att göra.


  




Av Sussi - 2 november 2010 16:47

Jag bara undrar.

Hur kan min Facebook sida bara ha spansk reklam? 

En lång radda med skoreklam, Riojaviner och spabad vid kusten.

Hallå! Jag var i Spanien i en vecka.

Gick in från hotellets dator och skrev några bloggar. Kanske svarade på något akut mail. Och nu är hela höger sidan en spansk reklampelare.

Hur funkar det?

Kan någon tala om det för mig.

Om jag åker till London, kommer det klistras engelsk reklam om marmelad, gummistövlar och hot water bootles då på min Facebook sida.

Frankrike ska vi bara inte tala om, med CanCan kjolar, kastanjer och gåslever.

Tyskland passerar jag ju oftast bara igenom, men det räcker kanske för att få korv reklam, Lübeck marsipan och ÖL.


Nu har jag bara en fråga till.

Hur blir jag av med min Facebook sida som har fått Spanska knäppen?

Måste jag åka ner och hämta hit hotellets dator, som då får en reklamsida från Sverige?

Ni vet blondiner med stora tuttar, Isbjörnar och sill.

Ta med alltihopa så att det smittar av sig på min svenska sida.

Och sen har allt återgått till det normala.

Eller hur tänkte dom?

Eller hur blev det så här?

Eller hur ska jag annars bli av med det?

Eller så struntar jag bara i alltihopa.

Så blir det.

Hola!

Av Sussi - 1 november 2010 19:05

Är det på riktigt om det står på Facebook?

Är det bara på låtsas om det inte står någonstans?

Är det inte nedpräntat i ett mail har det inte hänt?

Är det inte en riktig händelse om inte någon vet om det?

Är det inte tillräckligt att bara veta om någonting själv?

Är det inte ganska häftigt att dela hemlighet med någon?

Är det nödvändigt att det snurrar i cyberspace för att det skall gälla?

Är det för gammeldags att prata?

Är det konstigt att man undrar?  


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards