Alla inlägg den 18 november 2010

Av Sussi - 18 november 2010 14:23

Hej!

 - Vi ringer från American Express. Vi ville bara kolla att det stämmer några köp Ni har gjort på Ert konto. Över Internet. Så att ni inte har blivit lurade, eller  någon har fått tag på Ert kontonummer.


 . Jaha, vad bra. Vad gäller saken?

 

- Jo ni har nyligen gjort köpt en biljett på SJ. Stämmer det?


Hallå!

Så himla galet är det väl inte för att jag en gång i mitt liv skall åka tåg?

Sitter någon sorts spärr på mitt kort?

 

Människan har köpt en tågbiljett, hon skall kanske åka tåg. Det kan inte stämma! Någon har snott hennes kort! Bäst att rädda henne. Ring och kontrollera.

Efter det här kanske hon börjar åka buss. Ställer bilen och tar tunnelbanan från Centralen.

Stoppa henne!!!!

 

Det kan ju kännas tryggt att AmEx ringer och frågar, om mina inköp inte stämmer, då jag samma dag även köpt flygbiljetter och hyrt bil på Hertz.

Men det är ju himla lattjo.

Bara för att jag skall ta tåget.


Vi skall ju åka till Stockholm från Lund, min hund Kraka och jag.

Och flyget kändes överkurs, med burar, bagageutrymmet och allt vad som behövs för en stor hund.

Så då blir vi lite wild and cracy och tar tåget.


Även om det känns som ett bedrägeri.

För hela transportväsendet.

Men framförallt för AmEx.

Jag undrar vad jag har missat på hela resan?


 

 

 


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards