Alla inlägg den 3 november 2010

Av Sussi - 3 november 2010 23:45

Jag hoppas ni kommer och hälsar på mig.

På Hinsan asså.

Det är oerhört nära att jag kommer att begå ett mord eller två.

Inom snar framtid.

De två som ligger i farans riktning är min spanska rörmokare, och min ickesvensktalande elektriker.


Mitt hus skulle vara färdigrenoverat för ungefär ett år sedan.

Är det klart?

NÄ!!!!!


Idag mötte jag elektrikern.

Inte rörmokaren. Han har gått in i väggen, eller kanske mera försvunnit ¨down the drain¨.

I vilket fall som helst så har jag inte sett röken av honom sen lång tid tillbaka.


Elektrikern dock, han måste varit här i förra veckan och tänt alla lampor i alla tak.

Konstaterat att de fungerade.

Och sen gått hem för helgen.


Det är ju alltid trevligt att det är någon lampa tänd i sitt hus när man kommer hem från en resa.

Men det kändes som om de drog på full pelle på Oskarshamn 2 för att palla med att leverera ström till alla mina lampor som stog och lös.

Hur länge det varit tända?

Inte vet jag.

Jag har ju bara varit borta i 2 veckor.


Idag har de bytt proppskåpet för andra gången på ett år.

Det som satt från början i huset såg helt ok ut för ett tränat öga.

Men jag hade fel.

Tydligen.

Och på den vägen är det.


Så nu skall här klubbas ihjäl idioter till hantverkare.

Och jag hoppas att Ni alla skickar över matpaket, hälsar på, och skickar små  kort och paket.

Jag och Annika Österberg skall starta hundpensionat där på Hinsan.

Burar och rastgårdar finns.

Och det är ju alltid kul för oss att ha något att göra.


  




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards