Alla inlägg den 9 november 2010

Av Sussi - 9 november 2010 12:23

Det skulle kunna vara temperaturskillnaden.

Ungefär 4 grader.

Året om.


Jag har fått en ny kartbild.

Varje morgon i dagstidningen.

Har jag i nästan 25 år undrat vad meterologerna har tyckt om 12:ans kartbild.

Det är Skåne.

12:an alltså.


Nu ser jag med lillhjärnan på tolvan.

Sen får jag aktivt flytta mitt öga (ser bara att läsa med ett, kan dock glo med två, en annan historia!) till NR 8!

Det är Stockholm, Lidingö, Stockholms Skärgård.

YES!!


Kan jag då anses flyttad totalt med kropp och själ?

Eller är jag inte det, förrän den morgonen som jag utan att tänka på det, scannar över 8:ans kartbild?

Och i princip inte ens sneglar ner på 12an?

Då jag struntar i hur De har det därnere.


Det kommer jag nog aldrig kunna göra.

Strunta i det därnere.

Varken alla vänner, kära, hästar, hundar, alla andra djur, grästuvor o hus kan jag bara ignorera.


Men jag kan bli oerhört glad och nöjd att jag bara kommer att titta till på 12:an.

Och med ett stort lugn i magen kolla hur det blir i 8:an.

Så jag vet hur den nya dagens väder ser ut att bli.

Hur min nya dag kommer att se ut.


Och mitt nya liv.

I love it.






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards