Alla inlägg den 24 april 2009

TV

Av Sussi - 24 april 2009 22:05


Det är fredagkväll.

Jag är hemma.

 

TV och jag har alltid följts åt.

Jag satt med stora ögon som liten och tittade på testbilden och sen räknade baklänges när klockan tickade mot början av programmet, och på den vägen är det.

Humle och Dumle i Kapten Bäckdals skafferi

(Vad skall små barn tro om män? Jo de ligger ofta upp och ner i ett skafferi och sjunger.)

Bröderna Cartwright

(Kan fortfarande melodin, och fick alltid vara Hoss när vi lekte. Behöver inte förklara varför)

Vilse i pannkakan

(Inte för att man fattade det då, men så har det väl känts i princip med jämna mellanrum sen dess)

Hylands hörna

(Var det rätt sätt att med Per Oscarsson hjälp lära sig hur barn blev till?)

10 000 kronors frågan

(Den lever man väl med fortfarande, och alla slamkrypare)

Dallas

(Gav mig en kunskap om cliffhangers. Alltid kul att omgivningen har en viss nyfikenhet på vad som kan hända mig härnäst, och att alla som kör cabriolet är lyckliga)

Det kommer mera

(Vem trodde nåt annat?)

Här har Du Ditt liv

(Lite tidigt för mina memoarer)

Bollibompa

(Nä det blev ju aldrig några barn, så jag är väl den enda som inte sett det.)

Kalle Ankas Julkul

(8 månader kvar)

TMC

(Förkortningen för Tele Monte Carlo, TV stationen som var allt under tiden vi bodde i detta franska Hong Kong)


Sen har det gått år då jag inte har hunnit men ibland velat, och spelat in först på video band (hur många hundra har ni som ni aldrig har sett) och nu direkt i en DVD/satelitmottagare. Bruksanvisningen har jag visserligen fortfarande inte orkat läsa. Till och med klockan på apparaten står och blinkar.

Men ibland lyckas jag spara något som jag aldrig ser.


Just nu är det bara några få program som jag  känner är ett ljus i kvällsmörkret.

Absolut inte Let's Dance, jag kan dansa. Talang 2009, försent. Idol, tror inte det. Robinson, då blir jag brun, smal och känd, men ack nej.


Nej nu är det egentligen bara de här programen som jag kan liera mig med.

På spåret

(Efter alla dessa år, hoppas innerligt att jag inte spårar ur för ofta)

Så ska det låta

(Är väl en önskedröm för alla, det jag säger är så det ska va/låta)

Aktuellt

(Vem vill inte vara det?)

Och så länge jag inte hamnar i Uppdrag granskning är ju allt lugnt.


Men framför allt mina vänner, glöm inte den där knappen på ¨makten¨, jag tror det står OFF på den.

Det kan hända massa spännande saker när vi använder den.


Glöm Inte Det.



















Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards