Alla inlägg den 20 april 2009

Av Sussi - 20 april 2009 23:04

Vaknade av att väckarklockan ringde.

Hundarna blev jätteglada för då visste de att de snart skulle få mat.

Åkte med min hund Skumpa till min kompis Lolou på Lidingö för att där skulle Skumpa bo under tiden som jag inte var hemma.

Åkte sen till en annan kompis som heter Helena och hennes hundhotell och där lämnade jag  mina andra hundar Windy och Kraka. De fick bo i en egen rastgård med ingång till ett eget hundhus, som verkade ganska mysigt.

Helena bjöd mig sen på the för jag hade inte hunnit äta frukost ännu.

Direkt därifrån åkte jag till Arlanda för att kliva på ett flygplan till Skåne.

Det var helt vindstilla och soligt väder när vi flög.

På flyget hade flygvärdinnan bara smörgåsar att sälja.

I Skåne hade träden börjat slå ut och gräset är grönt.

På gården var alla hästarna glada och gnäggade när jag kom.

Då jag inte hade någon mat hemma, blev jag jätteglad när två kamrater ringde och frågade om jag ville äta middag med dem. Det var jättegott.

På tisdag skall det komma en fotograf hit, som skall ta bilder på hela gården.

Det skall bli spännande.

Då kommer även mäklaren för att vi skall bestämma när gården skall säljas.    Sen åker jag tillbaka till Stockholm med flygplan.

På kvällen när jag landat med flygplanet kommer jag att åka och hämta hundarna, för jag tror att de saknar mig.

På onsdag skall det komma en man som kallas besiktningsman för att besiktiga huset som jag hoppas att jag har köpt på Lidingö.

Jag tror att det kommer ta hela eftermiddagen för besiktningsmän tar god tid på sig för att kunna vara nogranna.

På torsdag kommer en likadan besiktningsman till Lidingö, fast han besiktigar bara elledningar.

Sen kommer jag att träffa den mäklaren för att tala om ifall huset är tillräckligt bra för att köpas.

På fredag kör han som jobbar på gården och heter Buti upp med min hästlastbil till Stockholm.

Han skall hjälpa mig att bära en del saker från våningen på Skeppargatan.

Den våningen skall också säljas.

När han har hjälpt till med det, kommer han att åka tillbaka till Skåne.

Den mäklaren tycker att det var för mycket saker i den våningen.

På lördag kommer jag att städa våningen på Skeppargatan, så att den blir jättefin.

På söndag åker jag till Torekov, min sommarstuga som jag har, för att vila upp mig några dagar, tillsammans med hundarna.

På måndag börjar en ny vecka.








Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards