Alla inlägg den 6 april 2009

Av Sussi - 6 april 2009 22:19

Varför har DOM så svårt att förutspå rätt väder?

Och det känns svårare nuförtiden än när Curry Melin och grabbarna berättade.

Det gör mig inte så mycket vilket väder det är, men jag undrar!

Har de inte världens bästa data system som kan tänka?


Eller är det de där snygga ursmala vädertjejerna som sitter på nått latte kafé och bestämmer?

-Flickor Flickor, idag tycker jag att vi allihopa säger att det blir jättebra väder imorgon. Då får vi ju världens mesta uppmärksamhet ikväll, Tjoho vilka ragg!


Och de prognoser som lämnas av SMHI stämmer vad jag vet bara från Norrköping och en lagom radie runt om.

-Äh skit i Skåne, där kan ni väl hitta på nåt väder. Dom fattar ändå inte vad vi snackar om.  Säg nåt schysst hur det är på Stureplan så blir det toppen.


Varför jag undrar är för att jag från Radio Båstad hörde följande vid lunchtid.

- Ja enligt väderlekstjänsten och som ni alla märker har vi ett ganska tråkigt och skiftande väder här i Båstad, med moln och regn som kommer in snart.

Jag stod mitt i Båstad, jag tror några hundra meter från radio studion, och fattade ingenting.

Solen gassade, och inte ett moln på himlen. Och det har fortfarande inte börjat regna.

Hallå! Hur svårt var det att titta ut?


Får jag komma med följande tips.


Säg i media att det skall regna varje dag.

Säg att väderlekstjänsten har 50% chans att  komma med rätt prognos.

Det är ju en win-win situation.

Halva tiden har det rätt, då blir alla glada.

Och halva tiden har de fel, men då skiner ju solen i alla fall, och då är alla glada.


Eller är det väderlek.

Alltså bara en lek.








Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards