Alla inlägg den 22 april 2009

Av Sussi - 22 april 2009 21:41

Säger man i Småland under samma tema som Pest eller Kolera.


Jag är hälften Smålänning.

Så jag förstår precis.


Vaknade med att bostadsrättsföreningen inte tillåter min säng.

Kanske sängen som sådan, men inte att jag någon gång sovit i den.

- Vi har våra lagar och förordningar i den här föreningen.


Och jag hade inte bett Allah om lov (ej heller om 10 kameler, för åsnor fanns det gott om),  skickat 14 kopior med karbonpapper, frågat Prusiluskan om det kunde tänka sig att..

Utan bara fått lov från Stockholms stad att somna.

Men inte styrelsen i brf 5&6.


Wooppsii,tänkte jag, då ordnar jag en ny sovhörna.

Så för att inte göra det tokigt igen, och någon styrelse av något slag skulle bli upprörda, bad jag en besiktningsman om hjälp.

Han tyckte att det var tre bra anledningar för att flytta min säng.

Läget - Läget - Läget.


Vi tittade i hörnen, i taken, i fönstren, på kattvinden (vem bor där?), under trappan där hundarna skulle få en koja.

En utmärkt sängplats var det i huset för människans bästa vän.

Tills vi kom till tvättstugan.

Där läckte det inte ut, där läckte det in.

Det var inte fukt, det var inte blött, det var vatten.

Och vem vill sova i en vattensäng?

Så 70-tal.


Allt leder till att jag drar till Skåne imorgon.

Där sitter sängarna fast i jår'den.

Det är ingen som ruckar dom.

Om de är nån som vill veta.


Och det är skönt när Stockholm är hösomfnös eller harpomsnarp.






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards