Alla inlägg den 25 december 2010

Av Sussi - 25 december 2010 12:41

Hoppas jag att jag slipper till stallet gå.

Har gjort det i princip varje juldagsmorgon sen jag var 6 år gammal och fick min första häst.

Fodrat och tagit hand om alla hästarna.

Ibland i bara nattline och dunjacka. När jag hade tillräckllig hjälp för resten av dagen.

Oftast i full ridutstyrsel, och sen stannat kvar i stallet, tills alla hästar varit ute, ridits, alla boxar mockade, fodrade och maten färdig till kvällen.

Saknar jag det?

Knappast.


Däremot saknar jag ofattbart mycket Julaftonskvällen bland mina egna hästar.

På Julaftonskvällen var det märkvärdigt lugnt och stillsamt. 

Alla konverserade med varandra.

Jag som människa kunde nästan förstå vad hästarna och stallkatterna sa.

Till mig.

Och vad hästarna sa Om mig,, och vad de tyckte till varandra.

Kan verka lite luddigt det hela.

Men det kändes så.

Och det var magiskt.


Idag vill jag bara gå ut och gå en lång promenad.

Ungefär 500000 kalorier lång.

Så att jag kan få fortsätta att äta ALLT som är så gott.

Det går ju bara inte att banta eller hålla minsta diet under jul.

Om man inte dietar på andra hållet.................

Ät allt du ser, annars kapsejsar du  


Åh så får jag väl gå till Skåne eller Stockholm imorgon.

För att konsumera mitt kaloriintag.

Och gå tillbaka och hämta bilen.

Bra idé.


Undrar hur långt jag hinner innan juldagsmorgon glimmat klart??

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards