Alla inlägg den 9 december 2010

Av Sussi - 9 december 2010 08:03

I princip tycker jag ganska lite om snö.


Själva snön i sig har en väldigt trevlig färg. När den är ny.

Den är mjuk och gör världen tyst och på sitt sätt vänlig.

Bäddar in allt i bomull som gör utsikten vacker.


Men förutsättningen för snön tycker jag inte om.


Måste det va så j-la kallt hela tiden.


Fattar dom inte, att både folk o fä fryser.

Fattar dom inte, att dubbla långkalsonger är bökigt.

Fattar dom inte, att fäna behöver täcken och överdrag av olika slag, dom med.

Fattar dom inte, att öronen trillar av på folket utan mössor.

Fattar dom inte, att vi ska bara inte tala om vantar som ligger och dräller, en och en.

Fattar dom inte, att vi inte har tillräckligt varma snygga skor för att inte förfrysa tårna.

Fattar dom inte, hur lång tid det tar att varje dag skrapa rutorna bilen, och jag når inte!

Fattar dom inte, hur mycket pengar det kostar att överleva när det är på detta viset.

Fattar dom inte, att sånt här gör att alla på sikt kommer att flytta dit det är varmt.

Fattar dom inte, att Stockholm kommer att bli tomt, förutom svågern, någon systerson, syster också för den delen, som slutar svettas när det är så här kallt.


Nä nu får det vara nog med mysbrasor, varma filtar i sköna soffor, fleece morgonrockar hela dagen här ute i Skärgården/Lidingö.

Nu drar jag in till staaaan över helgen och festar loss, för att hålla värmen.

Lämnar vakthunden och vaktElla att ta hand om snön och allt det dära.


Så slipper jag.

Så kan dom Hålla på och Hålla på!







Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards