Alla inlägg den 7 december 2010

Av Sussi - 7 december 2010 08:26

Jag har en kudde på min skrivbordsstol.

Så att jag når upp.

Till datan och till att se ut i (Internet) världen.

Och för att kunna skriva.


Hur kort jag är?

Inte speciellt tycker jag.

Med dansskorna ungefär 183 cm lång.


Men jag ser liksom inte ut,

Och musen når jag inte riktigt.

Utan kudde.

Man vill ju inte få musarm.

Jag vill bara nå upp.


Det är ju ungefär som när man var liten och körde bil.

Ja jag vet att det inte är tillåtet, innan vi är minst 17 år.

Men det är nu och här.

Jag talar om då och där.

Ute på landet.

Med dem gamla folka bilen.

Som hela familjen hade krockat med, och bara hälften hade körkort.

Jag satt på kudde.

Lillsyrran hade det svårare.

Hon satt på dubbla telefonkataloger.

För att se över intstrumentbrädan.

För att se ut i världen.

Men hon hade det svårt att nå ner till gaspedalen, samtidigt.

Det kanske var tur det.


Av samma anledning sitter jag på kudde på min skrivbords stol.

Nu alltså.

För att kunna se ut.

Men jag har inga problem att nå ner till gasen.

Det händer sig även att jag använder mig av bromsen.

Vid datan.


Hur kort får man va?


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards