Alla inlägg den 17 december 2010

Av Sussi - 17 december 2010 08:23

Det finns olika sätt att se på snön som faller.


Jag är den mer attackerande typer.

Sen finns de dom som bara njuter och sen finner sig insnöade (kan ha varit det redan innan)

Sen finns de dom som köper alla maskiner som går att handla för att sopa, blåsa, slunga eller på annat sätt få väck snön.

Sen finns de dom som skiter i det.

Sen finns de dom som bor i stan och inte ens funderar över det, för dom skall bara till Sabis eller Hallen och handla lite Skagenröra till fredagsmyset.


Den mer attackerande typen, dvs jag, snor runt med spadar, skrapar, och nästan jagar varje flinga som faller.

För plötsligt har den där flingan landat på marken, och då plötsligt blir det några plusgrader några timmar, och sen blir det först blytungt, och sen hårdfruset.

Så enklast är att i princip ta dom i luften.

Klokt?

Knappast!

Men jag ger ju upp, vid varje snöoväder efter en stund.

Och då kallar jag in skotthjälp.

- Rensa hela uppfarten, gången och terassen.

Och snön skall ligga där och där.


Det här envisa snöuppordnandet kommer nog från alla år på gården.

Var man inte ute i tid så var man totalt insnöad resten av säsongen.

Och det har man inte tid med när man bor i staaaan!


Så tjingeling.

Nu är det attack dax.

Såg några flingor som vågade sig ner i närheten.

Och dom ska vi allt ta hand om.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards