Alla inlägg den 1 december 2010

Av Sussi - 1 december 2010 09:09

Som sagt var.

Helgen som gick, var MYCKET.

Och KUL.


I det stora vimlet stötte jag på en person, som har väldigt mycket med hissar att göra.


Åh då kom jag att tänka på en sak, en fråga som jag bara ville ställa till Er alla:


ÄR DET ROLIGAST ATT ÅKA UPP ELLER NER?

 

Själv är jag ganska säker på hur jag vill ha det.

Men tänk på saken.

När känns det som bäst.

På väg upp, eller på väg ner?

 

Det är ju alltid enklast att vara på väg upp.

Men jag tycker nog allt att det är roligare att åka ner med hissen.

 

Vaffö då?

 

På väg upp.

Japp.

Det alla förväntar sig att så skall livet vara.

Trevlig utsikt.

Närmre himlen.

Framgång, eller?

Hur blåsigt är det däruppe?

Är det lättare att slå i underläge?

De som är däruppe, lämnar de plats, till en till? Eller får man slå sig fram till en egen yta?

 

OK.

 

Men att åka ner. Varför skulle det va bättre.

Killar mer i magen, ni vet när det går lite fort neråt.

Läskigt kanske.

Vad finns därnere?

Jo en öppning, mot allt nytt.

Hela världen öppnar sig, när hissdörren öppnar sig, därnere.

Inga begränsningar. Man kan gå dit man vill.

Träffa dem man vill.

Och inte trängas på en sån liten yta som erbjuds däruppe.

Fler möjligheter.

Fler val.

För alla.

 

Och när man har spankulerat omkring därnere och funderat ett tag.

Då kan man välja den hiss man själv vill.

Och åka upp.

Om man tycker det är kul.

Annars stanner man nere.

 

 


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards