Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Tack snälla!

Av Sussi - 21 november 2010 12:00

För ett år sedan ungefär, fick jag en bok av en av mina närmsta vänner.

Där stod det att vi skulle önska oss de saker som skulle hända oss i livet.

Och vi var tvungna att säga det högt, för att livet skulle kunna hänga med, och förstå vad vi ville.

När sen önskningarna gick i uppfyllelse (vilket var en självklarhet i boken) så skulle man vara så tacksam och varje dag säga Tack till allt som man fick uppleva.


Söndag eftermiddag kom hela min familj, med undantag av de som var på turné, på middag till mitt hus, Fort Knox (Lidingö).

De var bjudna av många anledningar.

Bland dem var att få träffa Min Prins.

Att få se hur jag bor, nu när det börjar bli ett fungerande hem (NÄ jag har inte packat upp allt, men det kommer att hända)

Och för att vi alla skall få träffa varandra bland alla de dagar som går, som kallas livet.


Halleluja moment!!!

Jag är så tacksam!!!


Hela dagen snodde vi runt som råttor, prinsen och jag och fixade allt som behövde fixas.

Det var hur kul som helst!!

Och det går bara inte dubbelt så fort när man är två. Det är miljoner gånger roligare än att ordna allt själv.

Ska det vara så här kul och lätt kommer vi leva med en ständig inbjudningslista.

Akta ER.


Åsså kom dom.

Ni som inte har träffat min familj, förstår inte vidden av att - Nu kommer dom - .

Som en av de trettielva syskon barnen så vist påpekade efter halva middagen:

- Det här är den enda släkten man får tinitus av!


Vi skrattar, babblar, tycker, diskuterar, slamrar till ofattbara höjder.

Lite småsmåbarn på köpet, sen är Brodincocktailsmeten klar.


När nästan alla hade gått, låg rester av gäster kvar i några soffor, och njöt och ljög om livet i allmänhet, och om verkligheten i synnerhet.


Sen fick jag  gå och lägga mig, utan att behöva lyfta ett finger, för Prinsen ordnade upp.


Jag är så glad att jag har en sån underbar tokig familj. 

Jag är så innerligt glad ända in i hjärteroten att jag och min Prins har träffats.

Jag är så nöjd att jag talade så högt förra vintern hur jag tyckte att livet skulle bli.


Jag är så glad!


TACK SNÄLLA!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards