Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Sussi - 14 maj 2009 21:21



Vem i h-vete har tagit min sladd.


Så började dagen.


En sån där dag då jag helst bara hade smörjt in mig med nattcremen redan i morse och gått tillbaka och lagt mig.


Och jag har letat efter sladden periodvis hela dagen, och letade alldeles nyss.

Såg den en stund vid lunchtid.

I bilen. 

Hur kunde sladden hamna i bilen?

Har jag lagt den där?

Vad hade den i bilen och göra?

Hade någon utomjording, spöke eller annan osynligt väsen öppnat min dataväska när vi åkte senast så den trillade ut?


Men vem har gömt den efter lunch?

Såg den inte i bilen, inte på byrån i hallen, inte på skrivbordet bredvid datorn, inte i stallet, inte i köket, inte i shoppingvagnen när jag handlade, inte bland de nyplanterade pelargonerna, inte i ridhuset, inte i jackan, inte i foderaffären, inte i någon hundkorg, inte i handväskan.

I handväskan kan det mesta gömma sig.

Men var är den då da'?


Jag kan inte hålla på och leta från kl 0700 till 2200 efter en sladd.

Det är ju mer en lovligt idiotiskt.

Speciellt när jag ser den mellan varven.


Varför jag skall ha fatt i den?

Är den viktig?

Nej absolut inte livsviktig.

En data grunk.

Ganska onödig.

Det fanns inte ens någon användning för den för några år sedan.

Men jag vill ju veta var den är.

Ren principsak.

Har man en sladd skall den ju användas.

Inte ligga och lata sig i nåt undangömt hörn.


Så snart går jag och lägger mig igen.

Om jag inte kan somna beror det bara på en sak.


Sladden.










Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards