Alla inlägg den 26 december 2009

Av Sussi - 26 december 2009 15:00


Fort Knox dec 2009   Hur svårt skall det vara att hitta någon som vill dela ens börda?


Att bära saker ihop.


Kånka runt på allt i livet, är ju enklare om man inte är ensam.


Som att skotta snö, som är ett evigt bärande från en plats till en annan, är tröstlöst att göra själv.


Flytta runt en miljon saker i ett nyrenoverat hus, är omöjligt när man är själv.


Älta alla bekymmer, som känns som en börda i magen/själen/hjärnan/hjärtat, är ju alltid lättare om man inte behöver älta det alldeles själv.


Ja men, säger alla då,

- Säg bara till så hjälper vi dig.

- Du är så dålig på att be om hjälp.

- Då kommer vi och hjälper dig, oroa dig inte för det.


Hej!!

Nu är det så att jag behöver hjälp att flytta massa saker, etc etc etc.


- ÅH just nu kan jag inte för jag skall..................

- Vad dumt just nu när vi skall....................

- Vi åker iväg just nu och kommer inte förrän i mitten på januari......................

- Du skulle ha sagt till innan.........................


Ok, jag fattar.

Jag är själv.

Jag kommer att ordna det där själv.

Kom bara inte och gnäll på att jag aldrig ber om hjälp.


Bördan blir inte mindre för det.

Av Sussi - 26 december 2009 00:10

med hur många bra julklappar som helst, som bara lilla jag fick.


Men idag känns det som en detalj.


Hur kan man stoppa i sig så mycket av allt under en dag???

Och sen fortsätta lika glatt dagen efter???


Lussebullar, croissant, kaffe, sill, lax, laxtårta, korv, julkorv, skinka, revbensspjäll, ossas röra, marsipangris, snaps, öl, grönkål, rödkål, pressylta, rödbetor, finn crisp, hårt bröd, vörtbröd, cheddarost, julost, senap, köttbulle, janssons frestelse, mer revbensspjäll, kola, nougat, chokladbitar en masse, kaffe, drömmar, kolakakor, kokostoppar, öl, mumma, marsipan, ragusa, toblerone, knäck, grovt bröd, päron, pannkakor, hallonsylt, yougurt, lammstek, ris, sallad, svampsås, lax, löjrom, vispgrädde, jordgubbssylt, hjortronmylta, mandelmusslor, kaffe, choklad, chokladkola, rökt korv, tack gode gud att julen är över.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards