Alla inlägg den 19 december 2009

Av Sussi - 19 december 2009 22:36


vid storstaden.


Eller vill jag det?

Eller måste jag det?


När två väldigt unga poliser, på varsin häst, skrittar i långsam mak uppför Nybrogatan. I kolonn med två!!! Då stoppas all trafik upp, och snubbarna sitter där och ler och jag blir bara förbannad i min bil. De kunde gå in i kolonn med en, dvs efter varandra och inte bredvid varandra, och de kunde ha stått still en god stund på Östermalmsgatan för att släppa förbi all trafik. Nä de sitter där på sina höga hästar och gör väldigt många människor ursura på, polisen, hästar, idioter, tanklöst beteende.

Jag var på väg till polisstallet på K1 för att tala med deras befäl. För en av de där ¨domsingarna¨ kunde väl ändå inte vara ett befäl.

Men man får väl vänja sig.


Sticker ut och rider på Djurgården på min höga häst. Snön var mjuk, ljuvlig och kritvit. Vi galopperade på andra sidan Lidingövägen. Underbart. Då drar vaktparaden igång!!!!! Hur förklarar man för en lantlollehäst att hans kompisar, alla beiga utom 1 vit, med glädje går i gåsmarsh på den stora gatan med människor på ryggen som spelar trumpet. Utom den vite. Han har trummor.

Hur förklarar jag för en häst från Veberöd, att varje dag, åtminstone varje lördag eller så, går alla hans kompisar, i samlad tropp, spelandes klämmiga låtar ner till Kungens slott. Vad det nu är???

Jag la ner. Jag kände mer att man får väl vänja sig.


Att sen ingen plogar några gator nu när det har snöat i MÅNGA dagar.

Att sen ingen kan parkera för det har blivit så höga vallar.

Att sen alla handlar julklappar några dar innan julafton, fast alla vetat i minst ett års tid att det skall bli julafton i år med.


Det är väl något man får vänja sig vid.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards