Alla inlägg den 12 december 2009

Av Sussi - 12 december 2009 22:40


Idag har jag gjort en Östermalmsvända.

En lördag, dagen innan lucia.

Två lördagar innan jul.

En sån vända som jag tror Östermalmsbor gör.


Gick hårt ut med Biblioteksgatan, Kaplan juveler och lite sånt.

Hamngatan, behöver väl inte säga vart,,,, och sen ner Strandvägen.

Studsade runt på Svenskt Tenn, innan jag spankulerade Nybrogatan upp och in på Nordiska Galleriet.

In till Marzio. Snön skall ju komma och ett par pälsstövlar hade suttit som gjutet.

Kollade lampkronor på Svensk Slöjd.

Väl där tog jag fart mot Östermalms hallen, innan jag tog mig hemåt, genom Ica Esplanad, Tösse och sen vilade ut på Skeppargatan.


Varför?

Skulle shoppa grejor på Biblioteksgatan.

En julklapp på Hamngatan.

Kolla en annan julklapp och några lampor på Svenskt Tenn.

Köpte bokställ på Nordiska.

Ost i ostaffären.

Lunch i Östermalmshallen.

Mjölk och kaffe på Ica Esplanad.

Sen Lussebullar och pepparkaka på Tösse.


Mitt stan span.

Varför får ungar göra som dom vill?  

Varför fick inte jag göra det när jag var liten?

Varför fick inte jag hoppa i sängarna på Svenskt Tenn?

Varför fick inte jag kleta ner de vita fåtöljerna på Nordiska Galleriet.

Varför tar alla barnvagnar upp hela gatan.

Varför har alla barnvagnar ett automatiskt företräde framför vanliga gångtrafikanter.

Varför får alla bilar tvärnita för att föräldrar glömmer bort att de har barn med sig på gatan?


Men bäst av allt är kommentaren av far till son:

- Snälla Markus ta ut dinosaurien ur munnen och hälsa.


I min värld hade dinosaurien ätit upp Markus.

Eller tänker jag fel?


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards