Alla inlägg den 5 december 2009

Av Sussi - 5 december 2009 22:16

Matta, köksdelar allt som inte går att köpa på en julmarknad shoppade jag loss på morgonen.


Efter det planerade jag för mitt nya påhitt.


Det är redan en tradition.

Sista söndagen innan julafton (kan bli söndagen innan den beroende på julafton) skall vi lutfiskälskare samlas på restaurang Bobonne på Storgatan i Stockholm och äta lutfisk.

Roger som lagar den ljuvliga maten är beredd att ännu en gång servera det perfekta.

Alla kompisar är inbjudna, och har  jag glömt någon så ring mig innan torsdag  


Är det inte underbart juligt att sitta i lugn och ro och äta något som jag tycker är så gott.

Slippa tvinga i det i respektives magar, slipper lukten i köket, slipper allt som inte är kul.

Utan bara njuta.


Efter denna jultraditions förberedelse, så åkte jag till Ugglebo, och min syster, svåger och deras barns fantastiska julmarknad.

År efter år ordnas det med ljus, värme och julstämning, för oss Stockholms och annorstädes boende som behöver köpa lite honung, lussebullar eller Nannys hemlagade knäckmandlar (tror jag det var!)

Eller varför inte stödköpa 3 filtar av syskon barn.

Allt för att traditionen skall vara kvar.


Jag tycker om traditioner.

Det ger trygghet i tillvaron.

För oss alla.

Det är rörigt som det är.

Att bara leva.

Då är det bra att vissa saker händer varje år.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards