Alla inlägg den 6 december 2009

Av Sussi - 6 december 2009 20:52

Varför kör de så himla dåligt i Stockholm?

Far omkring mellan filerna som om det vore radiobilar som är på rymmen.

En del har övningsbils skylten på bilen.

De flesta har glömt den hemma.

Åsså Stockholmsgrönt.

Det är när stolpen och ljuset är knallrött.

När som helst kommer jag att köra på någon.

Som springer, går, cyklar eller kör hit eller dit.

Men jag är beredd.


Åh sen kommer man upp på motorvägen mot Skåne/Torekov.

Jag kör hästlastbilen.

Den är ju inte så stor, och den går fort.

Först har jag racing med en grön långtradare hela Essingeleden, och ner åt Nyköpingshållet till.

Varför race?

Ja, när jag ökade farten, gjorde han det.

När jag saktade ner så gjorde han det.

Han skulle som tur va till Nyköping.


Men varför kan jag inte få köra förbi en gubbe??

Han (oidentifierad men kan vara någon, av manligt kön som är över 18 år) ligger med sin bil (gärna en japanska sort) i högra filen på motorvägen. Håller en hastighet på ca 110 km/timme.

Då kommer jag med lastbilen i vänsterfilen.

I bombis 126 km/timme (ganska exakt, satt farthållaren på det).

Kör förbi med lagom fart.

Då bryter helvetet löst.

- Jag blir omkörd!!!!!!!!!

- Av en hästlastbil!!!!!!!!!

- Med en kärring vid ratten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Då jäklar skall den lilla japanska bilen få visa vad den kan och lite till.

Tjoho kommer den farande, vinglande i absolut för hög fart för både bil och förare.

Och sen när han är förbi, så tappar han gaspedalen och lägger sig snabbt i 108 km/timme.

Kliar sig i naveln och är nöjd med livet.

Så fortsätter det ända till välj själv

Mjölby

Vaggeryd

eller kanske avfarten till Söderköping.


Som ni förstår är jag i Torekov just nu för att hämta min häst.

Ska bli härligt att ha honom med mig i Stockholm.

Kör hem på tisdag.

Så undan med radiobilar, gubbar och japaner.

För nu kommer jag på andra hållet.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards