Alla inlägg den 9 december 2009

Av Sussi - 9 december 2009 22:30



Nu har jag snart bytt Fort.


Hade långmöte med byggarna idag.

Nu kommer Krakas hundgård upp.

Mitt sovrum är färdigt.

Tv får hänga där den ska, där jag vill.

Jag får ändra mig hur mycket jag vill, om man så säger  

Nu är det bara.........................................några
grejor kvar.


Och sen var jag och tog hand om min häst Dow Jones I.

Eller som han alltid har kallats för Oskar.

Alla hästar som man tycker om har smeknamn.

Precis som med människor.


 -¨Vad du är söt min kära lilla ponny.
Vad du är snäll min kära lilla häst.
Du säger ingenting min kära lilla ponny.
Men du är den jag gillar allra bäst.¨

(Gullan Bornemark 60-tal, sätter spår i själen hela livet!!!)


Jag är fortfarande kvar i 15 års ålder och skuttar runt på Ryttarstadion som om inget har hänt däremellan.

Putsar, borstar, avgudar, visar upp vad vi kan.

Så nära hästtjejshimlen jag tror jag kan komma.


Om jag mår illa?

Absolut.

Men jag äter pannkakor.

Sover mellan varven.

Och har inte tid att bry mig om resten.


Ponnyexpressen har ju landat.

Undrar bara var Sitting Bull är.

Och nån snygg sydstatsgeneral hade man ju alltid kunnat le inför.






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards