Alla inlägg den 22 december 2009

Av Sussi - 22 december 2009 22:04

ordnade jag så att någon red hästen.

att jag skenade upp ovanligt tidigt.

blev hundarna rastade med en vansinnig fart och sen inslängda på Skeppargatan.


Jag kunde inte flytta in idag.


Det var det smutsigaste, lortigaste, kladdigaste, rörigaste nyrenoverade hus som jag har sett.

Hur kan det bli så lortigt??

All skyddspapp är borta, alla byggmaskiner väck.

Kvar är bara trehundrafemtioelva burkar, tuber, skruvar, och annat left overs.


Men var är ugnen? Mikrougnen? Hur tänder jag utebelysningen? Hur kan jag stänga och låsa grinden?

Och allt skulle vara borta och bortstädat idag.  

Men det är det inte.

Ingenting var gjort när jag kom i god tid till Fort Knox, för att styra upp var alla saker är som skall överallt.


Så jag ringde bara och avbokade alla som skulle hjälpa till och låste dörren och gick.


Nu hade jag varit lite glad i onödan i dag.


Vi 19 tiden ringer en matt byggansvarig och berättar att alla är där och städar.


Och?

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards