Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Sussi - 16 februari 2011 21:39

Är det bara jag som har hack i skivan, på min radio/stereoanläggning/u-connect, i bilen, när jag är ute och kör?


Det händer ganska ofta, med en eller annan radiostation i Stockholm, att melodin (fint ord, minner om melodifestival) hackar till mitt i, jag tror inte jag kör igenom ett gupp, och sen blir det en abrupt fortsättning, på melodin som spelades.


För ungdomarna kan jag förklara.

När jag var liten hade mina urgamla storasyskon grammofon.

Den fick man inte låna eller spela skivor på.

Skivor var runda svarta mycket ömtåliga liksom plattor, där det var den ballaste musiken av alla inspelad på.

Det innebar att man lade skivan i en grammofonspelare, la på pickupen, och sen strömmade det ljuvlig musik ur (lägg märke till singularis) högtalaren.

Till den dansades Twist, Hully Gully och en och annan tryckare.

När det dansades för vilt, började pickupen studsa på skivan, och då blev det hack i skivan och i låten.


Det är just samma fenomen som jag idag är utsatt för, i min supermoderna bil.

Hur det kan hända, förstår jag inte, då det sitter ett gäng troligtvis mycket unga människor och kopplar upp datorn till en sändare, och sen snackar dom lite om olika klämmiga låtar, innan dom låter datorn göra jobbet, dvs spela musiken.


Men hur i helskotta kan det bli hack i skivan i min radio!!!


Är det bara i min bil det händer, ett otroligt invecklat system, för att jag skall känna mig hemma, som när jag var liten?

Då blir jag urlycklig, och lika glad som när jag sög på en Dumleklubba eller åt en Pistagepuck.

Det var tider det.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards