Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Sussi - 8 februari 2011 10:37

Eller snarare

Det skvallras om!

En hel del personer.

Hela tiden.


Många är kanske intressantare att tala om än andra.

De ger mer utbyte, för varje ord som sägs om den personen.

Andra är ganska billiga.

Ger inte mycket skvaller för tanken.


En del talar mer än andra, om andra.

Få talar i princip inte alls, om någon annan.

De har kanske nog att ta hand om sig själva.


Några har en otrolig förmåga att både tala om sig själva, och andra.

Kan det kallas simultanförmåga?


Andra har bara andra, som sitt intresse.

De kanske borde ta mer hand om sig själva.


En del tycker att de gör en välgärning, att de menar väl, att de bryr sig, om de talar om andra.


Vad vet jag!


Men jag vet att för att den här ekvationen skall gå ihop, krävs det ganska många som lyssnar.

Och troligtvis krävs det även en åsikt, ett svar.


Det här är nog en sorts olja för människomaskineriet.

Vad skulle det annars talas om?

Om inte om varandra.


Det är tur att vi alla kan tillföra nyheter till människomaskineriet.


Att vi alla mellan varven är DOM det talas om.


Att vi alla mellan varven är DOM som talar.





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards