Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Sussi - 31 juli 2009 21:53


Nu har jag talat om detta sen jag började tala om det.

Att sälja min gård Nr 1.

Idag kl 14 träffades köparen, mäklaren och jag på ett bankkontor i Vellinge. (Var fanns Bellman, eller är det en annan historia, mer rolig?)

Det är nog extra fint att det är i den kommunen. Eller?

Med på banken var även dens banks bankdirektör.

Å så bytte vi.

Jag fick massa pengar.

Jan Telde fick en nyckel och en keps det står Nr 1 på.

Ett enkelt sätt att bli Nr 1 på.


Å så åkte jag till mitt föredetta hem, jobb, allt, och där stog Minna.

Minna är dotter till till Jan Telde, och det är hon som egentligen köper gården.


Jag dränkte henne i rosa champange.

För att hon är värd det, och för att hon behövde det.


Fastsatt i nyckeln till huset satt en drömfångare.

Nr 1 är bästa platsen i världen att fånga sin dröm på.

Och Minna är klok nog att klara av det.


Sen åkte jag på middag och kom inte hem förrän nästa dag.

Men det är en annan historia.


Just nu har jag bara koncentrerat mig på ATT BYTA OM.


Av Sussi - 31 juli 2009 00:21


Ingvar och jag har haft en date idag.

Han har kört alla stora maskiner på min gård under många år.

Och aldrig skickat någon faktura.

Trots otaliga påminnelser.

Idag fick jag den stora ynnesten att få komma in i hans kök, på hans gård, där han bor med sin syster.

På den gården går inget till spillo.

Alla bilar som någonsin har körts finns samlade. De flesta står upplyfta ovanpå stallet. Ifall de skulle behövas.

Så mycket motor, elektronik och energi kan ju inte bara slängas.

Eller hur?

När vi efter ha gått igenom hans kontor, som för övrigt fanns i en föredetta olivgrön Osbykyl från 60-talet, kommit överens om betalningen, gick vi ut på gårdsplan.

Jag hoppade in i Jeepen.

Då började Ingvar gråta. Stora tårar trillade nedför hans kind. Han talade om för mig att Veberöd inte blir sig likt utan mig.

Och så ville han inte ha en kram. För att han hade inte hunnit raka sig innan jag hade kommit.

Men framförallt fick jag lova honom en sak.


- Sussi, lova mig nu att Du tar det lugnt. Plånboken bak i lomman är så tung, så att Du behöver inte ha bråttom längre.


Sug på den Du.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards