Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Sussi - 7 juli 2009 22:34


Mina medhjälpare i rensningsaktionen,

SÄLJ-PACKA-FLYTTA-KÖPA-PACKA UPP

har idag egentligen bara en fråga.


Hur i helskotta kan en person samla på sig ca 15 - 20 packlådor julpynt????

Plus en massa vanliga lådor av olika modeller fyllda med lull.

Alla färger av girlanger, i olika tjocklekar och modeller.

Och julband, och manschetter.

Å så har vi alla stakar.

En stor del av lådorna innehåller bara belysningar, 20 lösa transformatorer, och annat eligt.

Åså bockarna, kyrkan, krubban och de tre vise männen, och sånt heligt.


Men kulorna.

Hur många kulor har hon??


Många kulor är det.


Firade jul under många år med att ha hela julen i bara EN, jag säger EN färg.

Skotskrutig är tex en färg.

Sen har vi de enkla jularna som var röda, eller i guld, kanske silver, inte ofta men dock blå, tyvärr kändes de för enfärgade de gröna, flerfärgade etc etc etc etc.

Till kulorna skulle då även matchas band, grangirlanger på spisar, kransar på och innanför dörrar.


Harrods, släng dig i väggen. 

Jag tycker ett rum med jylpynt är helt OK.


Andra har vinkällare i valven.

Den skall vi tömma imorgon.

Börjar tidigt för att hinna.

Kanske tomten kan hjälpa till, han har väl ändå inget att göra så här års.

Skål!




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards