Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Sussi - 8 juli 2009 20:34


Vi har en rondell här i Veberöd.

Typ som Stureplan.

Alla måste igenom för att ta sig vart som helst.

Om man är i Veberöd kan man därifrån faktiskt lyfta till vart som helst.


Liksom Stureplan kan det bli förskräckliga köer.

Det hände idag.

I Veberöd.

Åh vad jag kommer och sakna dess köer.


Alla var där, på rad.

Och alla väntade tålmodigt på sin tur.


Det tog nästan flera minuter innan trafiken började flyta normalt igen.

Vad länge man vill ligga still i Veberöd innan vi alla kan flaxa vart vi ska.


Men hur vet dom vem som skall gå först?

Gick dom i åldersordning, ballast i gänget ordning, den som slagit ner alla andra ordningen, den som tjänade mestordning, eller var det en protestmarsch (- Mera frön på fredagar) ?


Men var kom tvåan i kön ifrån?

En sån skulle aldrig funnits i Sjöbo.

Vi har en negeranka i Veberöd.

Och han är två i rankingen.

Jag tycker det är fantastiskt.


Det är vi såna tillfällen som jag känner att Veberöd är större än vad någon tror.

Och att en trafikinfarkt tar ca 5 min att lösa.


Det gör den inte på Stureplan.

Hur ska det gå??


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards