Alla inlägg under augusti 2011

Av Sussi - 22 augusti 2011 22:28

Det ösregnar.

Jag vaknar av att det ösregnar.

Det har ösregnat hela natten.

Hur kan man komma upp ur sängen?


JO!

Jag vaknar.

Skuttar upp.

Pinnar nerför trappan.

Äter nyttig frukost, med allt.

Spiller bara lite.

Läser tidningen med vänsterögat.

Drar vidare mot datorn.

Och sen är veckan igång.


Lika lätt som förra veckan.

Som nästa vecka.

Och som varje vecka.


Jo man bara skuttar upp.

Lösningen på alla problem.

Ett skutt.

Kanske blir det ett hopplaskutt på vägen.



Av Sussi - 19 augusti 2011 07:38

Det skall regna i helgen.

Ute på ön.

Vi skall dit.

Om det regnar väldigt mycket, så blir man blöt, på vägen dit,  när man är där, på vägen hem, överallt kommer det bara att vara vatten.

Är det då OK att sätta på sig flytvästen typ om en stund, och ta av sig den när jag är tillbaka på söndag kväll?


Jag har visserligen någon sorts magister i simning.

Den, där då, man skulle flyta i tusentals meter med kläder på.

Undrade då, och Undrar fortfarande, varför det ingick i medaljen.

Eller så var det bara dess baksida för att inte alla skulle vilja ta olika simmagistrar.

Jag klarade att ligga på rygg med kläder på, och bara paddla med händerna, vilket var den strikta orden hur det hela skulle gå till.

Men det var inomhus i en simbassäng, med minst 22 grader varmt vatten.


Ösregn och sjövatten har så här dags på året en klart lägre temperatur.

Så det blir flytväst på, trots magistern, innan jag åker.

Undrar vad Prinsen tycker om det?

Kan bli knöligt till kvällen.


Av Sussi - 18 augusti 2011 22:25

Något är fel.

Jag har parkerat min bil idag i Stockholm City.

Det kostade mer några timmar än vad en Parkeringsbot kostar.

Är det en felräkning?

Eller är det så att parkeringsföretagens anställda inte har råd att parkera i parkeringshusen, så att de måste parkera på gatorna, så att det inte finns några platser på gatorna, så att vi andra nötter måste parkera i parkeringshusen?

Eller?


Så nu kanske jag gör om det jag gjorde igår.

Jag tog först bussen och sen tunnelbanan.

Kostade typ 20 kronor och tog max 30 min.

Och jag hamnade där jag ville.

Kunde gå och garva åt alla parkeringsvakter.


Nån måste ha gjort en felräkning.

- Hur många bilar finns det i Stockholm?

- Hur dyr skall en parkeringplats vara?

- Hur mycket kostar en parkeringsbot?


Måste finnas en ekvation, så att alla blir glada.

Just nu tror jag att någon hela tiden är sur.

Det måste vara en felräkning.

Dock bara emotionell!



Av Sussi - 17 augusti 2011 15:19

Nu har matchen börjat.

Diskussionen om semesterorten.

Och det absolut OBLIGATORISKA:


Var är det bäst väder?


Oh vad regnar här, och solen skiner alltid där, och här så är det alltid bra väder, där blåser det aldrig, nu är det perfekt här men jag har hört att det är urdåligt väder där.................

Så kan alla fortsätta för alltid.


Jag tycker inte att det finns dåligt väder.

Ja, det kan tyckas töntigt.

Men så är det.


Tycker att det är ljuvligt när det regnar.

Får sova, mysa, läsa, jobba inne ifred utan dåligt samvete, pyssla, ta hand om hus och hem.

Jag det är helt underbart.

Men man blir blöt.

Allting blir blött, och blåser det så blir det på något vis blötare.

Men himla skönt.


Skiner solen är det underbart.

Bara vara ute, äta ute, sova ute, mysa ute, göra allt som man kan ute.

Men man får ju inte sitta inne.

Låta en soldag gå till spillo.

Nä, marsch pannkaka. Ut i solen ska vi.

Dåligt samvete ska vi nog ha om vi inte utnyttjar de soltimmar som vårt mörka land har att ge.


Så i första halvlek, dvs efter första sommaren både i Skåne och i Stockholms Skärgård så är resultatet (som fotbolls spelaren Bosse Larsson från MFF sa) 70/70.

Att vädret är bra hela tiden.


Nästa halvlek drar igång nästa år i maj.

Matchen kommer att pågå i ett oändligt antal halvlekar/somrar.

Och resultatet kommer med vår stigande ålder diskuters i oändlighet.


Och resultaten är som sagt:


Hur stor procentchans har Ni att Ni vinner?

- Ungefär 70/70.




Av Sussi - 16 augusti 2011 18:10

Jag var tvungen att skaffa ett nytt pass.


Det gamla blev stulet på det 5 stjärniga Hotell Royal Radissson i Köpenhamn.

Troligtvis av personalen.

Det låg inlåst i kassaskåpet.

Jag skall berätta mer om allt det tråkiga som hände en annan gång.


Men nu är jag alltså tvungen att skaffa nytt pass.

Och då undrar jag.

Är det för att passen skall vara mindre lättstulna som man tar en bild på polisstationen?

För passbilderna ser man ju precis ut som de som sitter innanför gallret, en bit längre in på polisstationen, som redan har stulit ett pass eller två.

Så att passtjuvarna förstår vad som väntar dem om de snor mitt pass.

Eller är det så att det kanske är själva poliserna som gör att man ser helt tokigt rädd och galen ut.

Eller så använder polisen den där kameran som tar en bild framifrån och en bild i profil. Om man är skurk, vill säga.

Fast till passkortet sägs det räcka med en bild.

Om de inte i smyg tar en bild på profilen, när vi står och ljuger om vår längd.


Nu undrar jag, om det nu inte räcker med en ful svartvit bild från en polisstation i Sverige, från att hålla klåfingriga tjuvar från mitt pass, kanske det vore bättre att vi går tillbaka till det gamla systemet att alla tar med sig ett fotografi.

Och då kan man ju ta ett så galet som möjligt, så att inga tjuvar vill ha ditt pass.

Jag har några på hög.

Vad sägs om..............

Jag tror att jag fick ha mitt passport ifred.

Vem vill åka omkring som ett troll.

När man bara vill vara en tjuv.


Av Sussi - 15 augusti 2011 21:29

Så här när semestern har rullat på, har det funnits tid att läsa dagstidningar.

Live, dvs på papper som levererats av trött tidningsbud vi 6 tiden på morgonen, till en kostnad av flera tusentals kronor per år.

Och på internet, gratis, uppdaterat så fort något händer.

(Undrar vem jag skulle satsa pengar på om vi skulle slå vad om hur vi läser tidningen om några år!!)


I alla fall.

I tidningen (både live och på internet) var det berättat en dag, att i Vitryssland skulle man stifta en lag mot inaktivitet.

Och om någon var inaktiv, så skulle man hamna i fängelse.

Vem som skulle vara aktiv nog för att sätta fast en, framgick inte.

Vem som skulle vara aktiv nog för att vittna, framgick inte.

Hur länge man fick vara inaktiv, framgick inte.


Jag skulle nog kunna bli inburad för väldigt lång tid.

Jag kan vara väldig inaktiv, för att vara väldigt aktiv däremellan.

Jag är bl.a väldigt inaktiv på natten när jag sover.

Jag är helt inaktiv vid rödljus när jag sitter i bilen.

Jag är helt inaktiv ..................................................

Jag undrar om det är lagvidrigt?


Framförallt känner jag att straffet för inaktivitet är helt i linje med den geniala idén att fälla folk i domstol för inaktivitet.

Fängelse.


Men vad i helskotta gör man i ett fängelse.

ABSOLUT INGENTING.

Så nu har man i Vit Ryssland hitta på en evighetsmaskin.


Om du är inaktiv så gör vi dig inaktiv.


Själv får jag myror i kroppen bara jag tänker på det.

Av Sussi - 14 augusti 2011 22:23

Kom hem från Ön idag.

Nu är semestern slut!

- Men HerreGud, du har väl ingen semester? Du har väl inget arbete att sköta! Du jobbar ju inte. Då kan man väl inte ha semester??


Nä, jag har inte haft semester.

Jag har bara lekt semester sen 1 juli.

Ni vet, tagit av mig klockan, struntat i allt smink utom på parties, glömt glasögonen, inte öppnat mailen med nån reda, ätit och druckit det som fallit mig in och när jag har haft lust med det, sänkt mitt golf hcp, farit rundor med racerbilen, pussat oerhört mycket på min Prins, badat ibland, solat om jag vill, gått och lagt mig när jag blivit sömnig och gått upp när jag känt mig pigg.

- Men du kan ju inte ha semester. Från vadå?

 

Jag har haft semester från ordning och reda.

Jag har haft semester från alla dåliga samveten, Jante och Luther.

Jag har haft semester från gymet, ridning, tänkande, vågen, allt som är ett måste.

Jag har haft semester från allt det vardagliga i mitt liv.


Vad har ni semester ifrån?


Men vad jag kan konstatera är att när vi nu är hemma på Lidingö, hunden, Prinsen, alla grejorna och jag, är:


Jag ser ut som Tomas Bodström, samma frisyr i alla fall.

Jag tror jag har blivit vuxen under den här tiden, det var ju trots allt dags.

Jag mår oerhört bra, och känner mig så stark.

Jag hoppas ni också gör det efter Er semester.


Nu hörs vi, I'm back!

 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards