Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Sussi - 14 augusti 2011 22:23

Kom hem från Ön idag.

Nu är semestern slut!

- Men HerreGud, du har väl ingen semester? Du har väl inget arbete att sköta! Du jobbar ju inte. Då kan man väl inte ha semester??


Nä, jag har inte haft semester.

Jag har bara lekt semester sen 1 juli.

Ni vet, tagit av mig klockan, struntat i allt smink utom på parties, glömt glasögonen, inte öppnat mailen med nån reda, ätit och druckit det som fallit mig in och när jag har haft lust med det, sänkt mitt golf hcp, farit rundor med racerbilen, pussat oerhört mycket på min Prins, badat ibland, solat om jag vill, gått och lagt mig när jag blivit sömnig och gått upp när jag känt mig pigg.

- Men du kan ju inte ha semester. Från vadå?

 

Jag har haft semester från ordning och reda.

Jag har haft semester från alla dåliga samveten, Jante och Luther.

Jag har haft semester från gymet, ridning, tänkande, vågen, allt som är ett måste.

Jag har haft semester från allt det vardagliga i mitt liv.


Vad har ni semester ifrån?


Men vad jag kan konstatera är att när vi nu är hemma på Lidingö, hunden, Prinsen, alla grejorna och jag, är:


Jag ser ut som Tomas Bodström, samma frisyr i alla fall.

Jag tror jag har blivit vuxen under den här tiden, det var ju trots allt dags.

Jag mår oerhört bra, och känner mig så stark.

Jag hoppas ni också gör det efter Er semester.


Nu hörs vi, I'm back!

 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards