Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Sussi - 15 augusti 2011 21:29

Så här när semestern har rullat på, har det funnits tid att läsa dagstidningar.

Live, dvs på papper som levererats av trött tidningsbud vi 6 tiden på morgonen, till en kostnad av flera tusentals kronor per år.

Och på internet, gratis, uppdaterat så fort något händer.

(Undrar vem jag skulle satsa pengar på om vi skulle slå vad om hur vi läser tidningen om några år!!)


I alla fall.

I tidningen (både live och på internet) var det berättat en dag, att i Vitryssland skulle man stifta en lag mot inaktivitet.

Och om någon var inaktiv, så skulle man hamna i fängelse.

Vem som skulle vara aktiv nog för att sätta fast en, framgick inte.

Vem som skulle vara aktiv nog för att vittna, framgick inte.

Hur länge man fick vara inaktiv, framgick inte.


Jag skulle nog kunna bli inburad för väldigt lång tid.

Jag kan vara väldig inaktiv, för att vara väldigt aktiv däremellan.

Jag är bl.a väldigt inaktiv på natten när jag sover.

Jag är helt inaktiv vid rödljus när jag sitter i bilen.

Jag är helt inaktiv ..................................................

Jag undrar om det är lagvidrigt?


Framförallt känner jag att straffet för inaktivitet är helt i linje med den geniala idén att fälla folk i domstol för inaktivitet.

Fängelse.


Men vad i helskotta gör man i ett fängelse.

ABSOLUT INGENTING.

Så nu har man i Vit Ryssland hitta på en evighetsmaskin.


Om du är inaktiv så gör vi dig inaktiv.


Själv får jag myror i kroppen bara jag tänker på det.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards