Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Sussi - 17 augusti 2011 15:19

Nu har matchen börjat.

Diskussionen om semesterorten.

Och det absolut OBLIGATORISKA:


Var är det bäst väder?


Oh vad regnar här, och solen skiner alltid där, och här så är det alltid bra väder, där blåser det aldrig, nu är det perfekt här men jag har hört att det är urdåligt väder där.................

Så kan alla fortsätta för alltid.


Jag tycker inte att det finns dåligt väder.

Ja, det kan tyckas töntigt.

Men så är det.


Tycker att det är ljuvligt när det regnar.

Får sova, mysa, läsa, jobba inne ifred utan dåligt samvete, pyssla, ta hand om hus och hem.

Jag det är helt underbart.

Men man blir blöt.

Allting blir blött, och blåser det så blir det på något vis blötare.

Men himla skönt.


Skiner solen är det underbart.

Bara vara ute, äta ute, sova ute, mysa ute, göra allt som man kan ute.

Men man får ju inte sitta inne.

Låta en soldag gå till spillo.

Nä, marsch pannkaka. Ut i solen ska vi.

Dåligt samvete ska vi nog ha om vi inte utnyttjar de soltimmar som vårt mörka land har att ge.


Så i första halvlek, dvs efter första sommaren både i Skåne och i Stockholms Skärgård så är resultatet (som fotbolls spelaren Bosse Larsson från MFF sa) 70/70.

Att vädret är bra hela tiden.


Nästa halvlek drar igång nästa år i maj.

Matchen kommer att pågå i ett oändligt antal halvlekar/somrar.

Och resultatet kommer med vår stigande ålder diskuters i oändlighet.


Och resultaten är som sagt:


Hur stor procentchans har Ni att Ni vinner?

- Ungefär 70/70.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards