Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Sussi - 29 augusti 2011 14:50

OK folks!

Nu var det dags.

Plötsligt var det mörkt igårkväll.

Plötsligt var det svalt om fötterna i morse.


Vad att göra?

Strumpa på.

Nu sitter den där, om det inte blir något typ Söderhavsöavbrott, under vinterhalvåret.

Strumpa av, har det ju varit sen i maj.

Jag älskar strumpa av.

Tvätten är enklare.

Packningen går snabbare.

Pengar spars på alla ändar.

Fötterna ler och blir bruna i solen.


Men nu är det slut för i år.


Men förutom strumpa, så följer per automatik, sko på.

Hur talar man om för sina fötter att nu är det slut med Flipflops, Foppa, Träskor o Gympadojor.

Nu börjar allvaret.


Ska det inte bli jätteskönt att trycka ner stortån i en 12 cm högklackad stövel?

Där tårna och resten av fotvalvet får en värmechock efter bara en kort promenad.

Eller varför inte i en soggig gummistövel, med raggsocka på?

Där tårna och resten av fotvalvet får en värmechock efter bara en kort promenad.

Eller varför inte en Curling känga, med blixtlås och stadig gummisula?

Där tårna och resten av fotvalvet får en värmechock efter bara en kort promenad.


Hur som helst.

Jag kan inte springa omkring barfota längre.

Då är det bara att foga sig i ledet.


Strumpa på.

Och sen sko.

Så det så.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards