Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Sussi - 16 augusti 2011 18:10

Jag var tvungen att skaffa ett nytt pass.


Det gamla blev stulet på det 5 stjärniga Hotell Royal Radissson i Köpenhamn.

Troligtvis av personalen.

Det låg inlåst i kassaskåpet.

Jag skall berätta mer om allt det tråkiga som hände en annan gång.


Men nu är jag alltså tvungen att skaffa nytt pass.

Och då undrar jag.

Är det för att passen skall vara mindre lättstulna som man tar en bild på polisstationen?

För passbilderna ser man ju precis ut som de som sitter innanför gallret, en bit längre in på polisstationen, som redan har stulit ett pass eller två.

Så att passtjuvarna förstår vad som väntar dem om de snor mitt pass.

Eller är det så att det kanske är själva poliserna som gör att man ser helt tokigt rädd och galen ut.

Eller så använder polisen den där kameran som tar en bild framifrån och en bild i profil. Om man är skurk, vill säga.

Fast till passkortet sägs det räcka med en bild.

Om de inte i smyg tar en bild på profilen, när vi står och ljuger om vår längd.


Nu undrar jag, om det nu inte räcker med en ful svartvit bild från en polisstation i Sverige, från att hålla klåfingriga tjuvar från mitt pass, kanske det vore bättre att vi går tillbaka till det gamla systemet att alla tar med sig ett fotografi.

Och då kan man ju ta ett så galet som möjligt, så att inga tjuvar vill ha ditt pass.

Jag har några på hög.

Vad sägs om..............

Jag tror att jag fick ha mitt passport ifred.

Vem vill åka omkring som ett troll.

När man bara vill vara en tjuv.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards